Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Opel VECTRA B (J96) 1.6 i 16V (F19) (1995.10-2002.04) 100km » 49-1222 maxgear
wybrany samochód: 
Opel Vectra B (j96) 1.6 I 16v (f19) (1995.10-2002.04) 100km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1222 MAXGEAR

275.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 14.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:2 szt.
Wtorek:10 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

27-3093MG

numer części:

49-1222

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła38
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.30
Długość [mm]577
Ilość zębów, pierścień ABS48
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]60,00
Średnica przegubu po stronie koła [mm]101,0
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]86,00
Wymiar gwintuM16x1,5
nr EAN5902659719812
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1222 MAXGEAR

PËúOî VW SHARAN/ALHAMBRA PR/LE 00- 2,8 V6 AUTOMAT 577MM
numery OEM:
AUDI      7M3407272B
AUDI      7M3407272C
AUDI      7M3407272E
AUDI      7M3407272EX
AUDI      7M3407452V
AUDI      7M3407452X
FORD      YM213B436AC
FORD      YM213B436AD
SEAT      7M3407272B
SEAT      7M3407272C
SEAT      7M3407272E
SEAT      7M3407272EX
SEAT      7M3407452V
SEAT      7M3407452X
SKODA      7M3407272B
SKODA      7M3407272C
SKODA      7M3407272E
SKODA      7M3407272EX
SKODA      7M3407452V
SKODA      7M3407452X
VOLKSWAGEN      7M3407272B
VOLKSWAGEN      7M3407272C
VOLKSWAGEN      7M3407272E
VOLKSWAGEN      7M3407272EX
VOLKSWAGEN      7M3407272G
VOLKSWAGEN      7M3407272GX
VOLKSWAGEN      7M3407452V
VOLKSWAGEN      7M3407452X
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1222 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.