Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Renault GRAND SCÉNIC IV (R9_) 1.5 dCi 95 Hybrid Assist (R9A3) (2016-2023) 95km » 49-1662 maxgear
wybrany samochód: 
Renault Grand Scénic Iv (r9_) 1.5 Dci 95 Hybrid Assist (r9a3) (2016-2023) 95km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1662 MAXGEAR

49-1662 Wał napędowy MAXGEAR
244.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Środa:4 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 4 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0186MG

numer części:

49-1662

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Wymiar gwintuM16 x 1,5
Długość [mm]528
Uzębienie zewnętrzne od strony koła38
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału33
Średnica 1 [mm]98
Średnica 2 [mm]108
nr EAN5902659756671
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1662 MAXGEAR

PËúOî VW T4 LE/PR BEZ ABS
numery OEM:
VOLKSWAGEN      701 407 271B
VOLKSWAGEN      701 407 271H
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1662 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.