Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Iveco DAILY III Platforma / podwozie 29 L 9 (2001.11-2006.04) 90km » 49-1714 maxgear
wybrany samochód: 
Iveco Daily Iii Platforma / Podwozie 29 L 9 (2001.11-2006.04) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1714 MAXGEAR

418.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 11.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek: >10 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0851MG

numer części:

49-1714

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Długość [mm]1058
Wymiar gwintuM22 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła27
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału39
Średnica 2 [mm]89
Średnica 1 [mm]102
nr EAN5902659757180
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1714 MAXGEAR

PËúOî OPEL VIVARO/TRAFIC 2,5DCI PR 03-
numery OEM:
OPEL      4411698
OPEL      93850890
RENAULT      77 11 135 440
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1714 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.