Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Seat IBIZA IV SC (6J1, 6P5) 1.6 (2008.07-2015.05) 105km » 49-1795 maxgear
wybrany samochód: 
Seat Ibiza Iv Sc (6j1, 6p5) 1.6 (2008.07-2015.05) 105km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1795 MAXGEAR

293.99 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Środa: >10 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: >10 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3110MG

numer części:

49-1795

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów23
Długość [mm]801
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]59,00
Średnica przegubu po stronie koła [mm]98,00
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]86,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz łożyskiem
Wymiar gwintuM16X1,5
Długość 2 [mm]311,0
nr EAN5902659757982
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1795 MAXGEAR

PËúOî VW GOLF V/OCTAVIA 04- PR AUTOMAT
numery OEM:
AUDI      1K0407272BR
AUDI      1K0407452RX
SEAT      1K0407272BR
SEAT      1K0407452RX
SKODA      1K0407272BR
SKODA      1K0407452RX
VOLKSWAGEN      1K0407272BR
VOLKSWAGEN      1K0407452RX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1795 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.