Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Opel ASTRA F liftback (T92) 1.8 i 16V (F08, M08, F68, M68) (1993.06-1994.08) 125km » 49-1808 maxgear
wybrany samochód: 
Opel Astra F Liftback (t92) 1.8 I 16v (f08, M08, F68, M68) (1993.06-1994.08) 125km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1808 MAXGEAR

362.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 29.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:2 szt.
:4 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3123MG

numer części:

49-1808

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Uzębienie zewnętrzne od strony koła33
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.25
Długość [mm]573
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]52,50
Średnica przegubu po stronie koła [mm]83,50
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]92,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez łożyska
Wymiar gwintuM22x1,5
Długość 2 [mm]78,4
nr EAN5902659758118
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1808 MAXGEAR

PËúOî OPEL ASTRA H 1,3CDTI LE
numery OEM:
OPEL      24462244
OPEL      374549
VAUXHALL      24462244
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1808 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.