Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Ford ESCORT VI sedan (GAL, AFL) 1.8 Turbo D (1995.12-1999.02) 70km » 49-1847 maxgear
wybrany samochód: 
Ford Escort Vi Sedan (gal, Afl) 1.8 Turbo D (1995.12-1999.02) 70km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1847 MAXGEAR

296.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 10.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Środa: >10 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: >10 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3162MG

numer części:

49-1847

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Masa [g]7175
Długość [mm]930
Wymiar gwintuM20x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła23
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła28
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]49
Średnica przegubu po stronie koła [mm]76
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.26
Wersja6 balls
nr EAN5902659758507
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1847 MAXGEAR

PËúOî RENAULT CLIO 12- 1,2B PR
numery OEM:
RENAULT      391000926R
RENAULT      391003429R
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1847 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.