Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Iveco S-WAY AD260S36FP MY24 (2023-???) 360km » 49-1877 maxgear
wybrany samochód: 
Iveco S-way Ad260s36fp My24 (2023-???) 360km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1877 MAXGEAR

49-1877 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-1877
Wał napędowy 49-1877
302.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 11.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek: >10 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

27-3192MG

numer części:

49-1877

dostawca:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Długość [mm]521
otwór Ø [mm]8,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła27
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]50
Ilość otworów6
Ø rozmieszczenia otworów [mm]110
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]100
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]90,4
nr EAN5902659758804
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1877 MAXGEAR

PËúOî NISSAN TERANO 93-07 4WD 2,4-3,0B/D
numery OEM:
NISSAN      39100-0F000
NISSAN      39100-7F002
NISSAN      39100-7F00A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1877 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.