Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału Mitsubishi PAJERO II Canvas Top (V2_C, V4_C) 2.4 (V21C) (1991.04-2000.04) 112km » 49-2013 maxgear
wybrany samochód: 
Mitsubishi Pajero Ii Canvas Top (v2_c, V4_c) 2.4 (v21c) (1991.04-2000.04) 112km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. FIAT DOBLO/ PUNTO/ STILO 21X31.95 49-2013 MAXGEAR

49-2013 KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. FIAT DOBLO/ PUNTO/ STILO 21X31.95 MAXGEAR
maxgear 49-2013
KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. FIAT DOBLO/ PUNTO/ STILO 21X31.95 49-2013
33.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek: >10 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: >10 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-2013

producent:

MAXGEAR

Średnica [mm]31,95
Średnica [mm]31,95

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. FIAT DOBLO/ PUNTO/ STILO 21X31.95 49-2013 MAXGEAR

KRZYÂťAK PRZEGUBU WEW. FIAT DOBLO/ PUNTO/ STILO 21X31.95
numery OEM:
brak danych o numerach OEM

Zastosowanie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. FIAT DOBLO/ PUNTO/ STILO 21X31.95 49-2013 MAXGEAR w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.