Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału Citroën C3 PICASSO (SH_) 1.6 VTi 115 (SH5FP0, SH5FP8) (2009.07-???) 114km » 49-2036 maxgear
wybrany samochód: 
Citroën C3 Picasso (sh_) 1.6 Vti 115 (sh5fp0, Sh5fp8) (2009.07-???) 114km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. TOYOTA AVENSIS 32Z/38,05MM (TRIPOD) 49-2036 MAXGEAR

49-2036 KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. TOYOTA AVENSIS 32Z/38,05MM (TRIPOD) MAXGEAR
maxgear 49-2036
72.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 3.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek: >10 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-2036

producent:

MAXGEAR

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. TOYOTA AVENSIS 32Z/38,05MM (TRIPOD) 49-2036 MAXGEAR

KRZYÂťAK PRZEGUBU WEW. TOYOTA AVENSIS 32Z/38,05MM (TRIPOD)
numery OEM:
TOYOTA      43030-05060
TOYOTA      43030-05070
TOYOTA      43030-05110
TOYOTA      43040-05040
TOYOTA      43040-05050
TOYOTA      43040-05070
TOYOTA      43410-05280
TOYOTA      43410-05310
TOYOTA      43420-05130
TOYOTA      43420-05140
TOYOTA      43420-05180
TOYOTA      43420-05260

Zastosowanie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. TOYOTA AVENSIS 32Z/38,05MM (TRIPOD) 49-2036 MAXGEAR w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.