Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Iveco EUROFIRE II 130 E 24 tector (2000-2007) 240km » 49-2292 maxgear
wybrany samochód: 
Iveco Eurofire Ii 130 E 24 Tector (2000-2007) 240km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2292 MAXGEAR

49-2292 Wał napędowy MAXGEAR

    Ocena:
numery handlowe:

27-3256MG

numer części:

49-2292

dostawca:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś tylna strona lewa
Uzębienie zewnętrzne od strony koła30
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.27
Długość [mm]761
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]65,00
Średnica przegubu po stronie koła [mm]87,80
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]87,80
Wymiar gwintuM27x1,5
nr EAN5903364341671
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2292 MAXGEAR

PËúOî BMW 5 F10/F11 09- LE
numery OEM:
BMW      33207581029
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2292 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.