Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Bmw R 80 R 80 R Mystic (247E) (1994.03-1995.03) 34km » 49-2367 maxgear
wybrany samochód: 
Bmw R 80 R 80 R Mystic (247e) (1994.03-1995.03) 34km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2367 MAXGEAR

49-2367 Wał napędowy MAXGEAR
238.01 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 11.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek: >10 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

27-3331MG

numer części:

49-2367

dostawca:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]57,4
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.26
Uzębienie zewnętrzne od strony koła40
Długość [mm]556
nr EAN5903364332457
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2367 MAXGEAR

PËúOî FORD MONDEO IV 07- LE/ S-MAX 06-/S80 II 06-/V60 I 10-/V70 III 07- LE
numery OEM:
FORD      1465780
FORD      6G9N3B437CD
FORD      7G9N3B437HA
VOLVO      31367526
VOLVO      36000158
VOLVO      36011285
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2367 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.