Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Toyota COROLLA Kombi (_E12_) 2.0 D-4D (CDE120_, CDE120R) (2002.01-2007.02) 90km » 49-2374 maxgear
wybrany samochód: 
Toyota Corolla Kombi (_e12_) 2.0 D-4d (cde120_, Cde120r) (2002.01-2007.02) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2374 MAXGEAR

49-2374 Wał napędowy MAXGEAR
348.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek:1 szt.
:1 szt. wysyłka Piątek
:1 szt. wysyłka Poniedziałek

    Ocena:
numery handlowe:

27-3338MG

numer części:

49-2374

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Długość [mm]1053
Wymiar gwintuM24 x 2
Ilość zębów, pierścień ABS48
Uzębienie zewnętrzne od strony koła28
Średnica 1 [mm]90
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.26
nr EAN5903364333621
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2374 MAXGEAR

PËúOî FORD TRANSIT 00- 2,0DI PR
numery OEM:
FORD      1C153B436CD
FORD      1C153B436CE
FORD      1C153B436CF
FORD      4166490
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2374 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.