Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Daihatsu TERIOS (J1_) 1.3 4WD (J102) (2000.10-2005.10) 86km » 49-2419 maxgear
wybrany samochód: 
Daihatsu Terios (j1_) 1.3 4wd (j102) (2000.10-2005.10) 86km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2419 MAXGEAR

49-2419 Wał napędowy MAXGEAR
353.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek:9 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

27-3383MG

numer części:

49-2419

dostawca:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Uzębienie zewnętrzne od strony koła30
Długość [mm]655
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]66,00
Średnica przegubu po stronie koła [mm]98,00
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]108,0
Wymiar gwintuM27x1,5
otwór Ø [mm]10,20
Ilość otworów6
Ø rozmieszczenia otworów [mm]94,00
nr EAN5903364352950
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2419 MAXGEAR

PËúOî MERCEDES VIANO/VITO 05- LE/PR
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      6393300301
MERCEDES-BENZ      6393300701
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2419 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.