Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Volvo S60 I (384) 2.4 Bifuel (CNG) (2001.07-2010.04) 140km » 49-2444 maxgear
wybrany samochód: 
Volvo S60 I (384) 2.4 Bifuel (cng) (2001.07-2010.04) 140km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2444 MAXGEAR

49-2444 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-2444
Wał napędowy 49-2444
49-2444
399.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 18.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:10 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

27-3408MG

numer części:

49-2444

dostawca:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Długość [mm]1012
Wymiar gwintuM24x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła29
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.29
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]56
Długość 2 [mm]451
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz łożyskiem
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]100,2
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]92,2
nr EAN5903364353209
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2444 MAXGEAR

PËúOî NISSAN QASHQAI PR 1012MM 1,6DCI/2,0DCI
numery OEM:
NISSAN      39100-1189R
NISSAN      39100-2053R
NISSAN      39100-JD74B
NISSAN      39100-JY04B
RENAULT      39 10 011 89R
RENAULT      39 10 0JY 04B
RENAULT      39100-2053R
RENAULT      39100-JD74B
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2444 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.