Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Chrysler VOYAGER IV (RG, RS) 3.3 (2000.02-2008.12) 174km » 49-2495 maxgear
wybrany samochód: 
Chrysler Voyager Iv (rg, Rs) 3.3 (2000.02-2008.12) 174km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2495 MAXGEAR

49-2495 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-2495
Wał napędowy 49-2495
283.99 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 12.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek: >10 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

27-3460MG

numer części:

49-2495

dostawca:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]61,2
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.24
Uzębienie zewnętrzne od strony koła30
Długość [mm]628
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Rodzaj skrzyni biegówSkrzynia biegów manualna
nr EAN5903364353711
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2495 MAXGEAR

PËúOî TOYOTA AVENSIS 08- LE 2,2 D-4D
numery OEM:
TOYOTA      4342005440
TOYOTA      4342005441
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2495 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.