Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Isuzu MIDI Furgon (98000N) 2.4 TD (1992.09-1996.07) 76km » 49-2510 maxgear
wybrany samochód: 
Isuzu Midi Furgon (98000n) 2.4 Td (1992.09-1996.07) 76km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2510 MAXGEAR

483.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 26.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek:9 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

27-3475MG

numer części:

49-2510

dostawca:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Ilość zębów, pierścień ABS43
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]54
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.26
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Długość [mm]948
nr EAN5903364353865
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2510 MAXGEAR

PËúOî VOLVO S40/V40 95- PR
numery OEM:
VOLVO      8251528
VOLVO      8251533
VOLVO      8251547
VOLVO      8251548
VOLVO      8601829
VOLVO      8601987
VOLVO      8601988
VOLVO      8601991
VOLVO      8602287
VOLVO      8602288
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2510 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.