Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Saab 99 2.0 EMS (1976.07-1981.07) 116km » 49-2511 maxgear
wybrany samochód: 
Saab 99 2.0 Ems (1976.07-1981.07) 116km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2511 MAXGEAR

240.99 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:2 szt.
:10 szt. wysyłka Wtorek

    Ocena:
numery handlowe:

27-3476MG

numer części:

49-2511

dostawca:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Długość [mm]541
Wymiar gwintuM10x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.26
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]56,5
Ilość zębów, pierścień ABS48
Ø pierścienia ABS [mm]81
Długość 2 [mm]67,2
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]88
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]93,7
nr EAN5903364353872
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2511 MAXGEAR

PËúOî VOLVO S60 I/V70 II 2.0T/2.4/2.4 D/D5/T/T5/TDI/2.5 T/TDI 00-10 LE
numery OEM:
VOLVO      30735349
VOLVO      30783085
VOLVO      36000520
VOLVO      8252035
VOLVO      8601859
VOLVO      8602591
VOLVO      8602842
VOLVO      8603795
VOLVO      8689227
VOLVO      8689872
VOLVO      9181261
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2511 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.