Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Dodge CHALLENGER coupe 6.1 SRT8 (2007.09-???) 431km » 49-2585 maxgear
wybrany samochód: 
Dodge Challenger Coupe 6.1 Srt8 (2007.09-???) 431km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

PÓŁOŚ JEEP COMPASS/PATRIOT LE DODGE CALIBER 49-2585 MAXGEAR

49-2585 PÓŁOŚ JEEP COMPASS/PATRIOT LE DODGE CALIBER MAXGEAR
maxgear 49-2585
287.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek:4 szt.
:1 szt. wysyłka Piątek
:1 szt. wysyłka Poniedziałek

    Ocena:
numer części:

49-2585

dostawca:

MAXGEAR

Strona zabudowyOś przednia, z lewej
uwzględnić informację serwisową
Strona zabudowyOś przednia, z lewej
uwzględnić informację serwisową

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PÓŁOŚ JEEP COMPASS/PATRIOT LE DODGE CALIBER 49-2585 MAXGEAR

PËúOî JEEP COMPASS/PATRIOT LE DODGE CALIBER
numery OEM:
CHRYSLER      05085220AA
CHRYSLER      05085220AB
CHRYSLER      05085220AC
CHRYSLER      05085220AD
CHRYSLER      05085220AE
CHRYSLER      5085220AA
CHRYSLER      5085220AB
CHRYSLER      5085220AC
CHRYSLER      5085220AD
CHRYSLER      5085220AE
CHRYSLER      K05085220AB
DODGE      05085220AA
DODGE      05085220AB
DODGE      05085220AC
DODGE      05085220AD
DODGE      05085220AE
DODGE      5085220AA
DODGE      5085220AB
DODGE      5085220AC
DODGE      5085220AD
DODGE      5085220AE
DODGE      K05085220AB
MERCEDES-BENZ      05085220AB
MERCEDES-BENZ      A05085220AB
JEEP      05085220AA
JEEP      05085220AB
JEEP      05085220AC
JEEP      05085220AD
JEEP      05085220AE
JEEP      5085220AA
JEEP      5085220AB
JEEP      5085220AC
JEEP      5085220AD
JEEP      5085220AE
JEEP      K05085220AB

Zastosowanie PÓŁOŚ JEEP COMPASS/PATRIOT LE DODGE CALIBER 49-2585 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.