Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-2599 maxgear

PÓŁOŚ RENAULT SCENIC/GRAND SCENIC 09- 1,6/1,9DCI LE 654MM 49-2599 MAXGEAR

49-2599 PÓŁOŚ RENAULT SCENIC/GRAND SCENIC 09- 1,6/1,9DCI LE 654MM MAXGEAR
maxgear 49-2599
254.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 14.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek: >10 szt.

    Ocena:
numer części:

49-2599

producent:

MAXGEAR

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PÓŁOŚ RENAULT SCENIC/GRAND SCENIC 09- 1,6/1,9DCI LE 654MM 49-2599 MAXGEAR

PËúOî RENAULT SCENIC/GRAND SCENIC 09- 1,6/1,9DCI LE 654MM

PÓŁOŚ RENAULT SCENIC/GRAND SCENIC 09- 1,6/1,9DCI LE 654MM 49-2599 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

Numery OE PÓŁOŚ RENAULT SCENIC/GRAND SCENIC 09- 1,6/1,9DCI LE 654MM 49-2599 producenta MAXGEAR

RENAULT

7711497514, 8200725512

numery OEM:
RENAULT      77 11 497 514
RENAULT      82 00 725 512
zamienniki:
25102
brak
SPIDAN
RE3495
brak
GENERAL RICAMBI

Zastosowanie PÓŁOŚ RENAULT SCENIC/GRAND SCENIC 09- 1,6/1,9DCI LE 654MM 49-2599 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.