Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny Audi A4 B9 Avant (8W5, 8WD) 40 TDI Mild Hybrid quattro (2020.05-???) 204km » 61-0016 maxgear
wybrany samochód: 
Audi A4 B9 Avant (8w5, 8wd) 40 Tdi Mild Hybrid Quattro (2020.05-???) 204km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0016 MAXGEAR

61-0016 Wysprzęglik centralny sprzęgła MAXGEAR
113.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 6.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Środa:4 szt.
: >10 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 4 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

HRB-9028

numer części:

61-0016

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
nr EAN5907558559057
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0016 MAXGEAR

WYSPRZ╩GLIK FORD GALAXY/ MONDEO 1,6-2,8 16V 93-07
numery OEM:
FORD      1478806
FORD      7113400
FORD      94ZT-7A564-AA
FORD      94ZT-7A564-AB
FORD      F5RZ-7A50-8B
JAGUAR      C2S19829
JAGUAR      C2S46903
SEAT      006 141 165 C
VOLKSWAGEN      006 141 165 C

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0016 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0016 MAXGEAR:

Piotr, Kowalewo pomorskie
2025-01-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.