Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Opel CORSA A TR (S83) 1.3 (F11, F19, M11, M19) (1985.09-1987.10) 60km » 72-3120 maxgear
wybrany samochód: 
Opel Corsa A Tr (s83) 1.3 (f11, F19, M11, M19) (1985.09-1987.10) 60km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza 72-3120 MAXGEAR

72-3120 Sworzeń wahacza MAXGEAR
27.99 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 1.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:6 szt.
: >10 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 6 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

MGZ-407012

numer części:

72-3120

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyz lewej
parzyste numery artykułów30476 02
nr EAN5902659726827
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 72-3120 MAXGEAR

SWORZEĐ WAHACZA OPEL P. MERIVA 03-10 LE
numery OEM:
OPEL      3 52 085
OPEL      53 52 025
OPEL      93174598
OPEL      93190905
VAUXHALL      3 52 085
VAUXHALL      53 52 025
VAUXHALL      93174598
VAUXHALL      93190905
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Sworzeń wahacza 72-3120 MAXGEAR w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.