Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » drążki kierownicze poprzeczne, pojedyncze części » drążek kierowniczy, końcówka drążka, pojedyncze części Skoda FABIA IV (PJ3) 1.0 MPI (2021.06-???) 80km » 72-3133 maxgear
wybrany samochód: 
Skoda Fabia Iv (pj3) 1.0 Mpi (2021.06-???) 80km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Łożyskowanie, drążek kierowniczy poprzeczny 72-3133 MAXGEAR

72-3133 Łożyskowanie, drążek kierowniczy poprzeczny MAXGEAR
16.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:1 szt.
Wtorek:10 szt.

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

MGZ-501075

numer części:

72-3133

dostawca:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś tylna
Strona zabudowygóra
Strona zabudowyz obu stron
Strona zabudowywewnątrz
Ilość na oś2
nr EAN5902659727473
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Łożyskowanie, drążek kierowniczy poprzeczny 72-3133 MAXGEAR

TULEJA WAH. VW T. A3 04-/GOLF5
numery OEM:
AUDI      1K0 501 541 C
SEAT      1K0 501 541 C
SKODA      1K0 501 541 C
VOLKSWAGEN      1K0 501 541 C
SVW      1K0 501 541 C
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Łożyskowanie, drążek kierowniczy poprzeczny 72-3133 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Łożyskowanie, drążek kierowniczy poprzeczny 72-3133 MAXGEAR:

Rafał, Wrocław
2022-11-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.