Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Honda CIVIC IX (FK) 1.4 i-VTEC (FK1) (2012.02-???) 99km » L28553 monroe
wybrany samochód: 
Honda Civic Ix (fk) 1.4 I-vtec (fk1) (2012.02-???) 99km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza L28553 MONROE

L28553 Sworzeń wahacza MONROE
137.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek: >10 szt.

    Ocena:
numer części:

L28553

dostawca:

MONROE

Status produktu: Normalny
Ciężar [kg]0,704
Wymagana ilość2
Długość opakowania [cm]13,5
Szerokość opakowania [cm]9,5
Wysokość opakowania [cm]7
nr EAN5412096404764
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza L28553 MONROE

Sworzeń wahacza przód L/P (dół przód) pasuje do: CITROEN C5 II, C5 III, C6, PEUGEOT 407, 407/KOMBI, 508 I, 508/KOMBI 1.6-3.0D 03.04-
numery OEM:
CITROËN      3640.58
CITROËN      3640.69
CITROËN      3640.72
PEUGEOT      3640.58
PEUGEOT      3640.69
PEUGEOT      3640.72

Zastosowanie Sworzeń wahacza L28553 MONROE w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.