Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Dacia DOKKER nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (KE_) 1.6 LPG (2018.08-???) 109km » 85176 nissens
wybrany samochód: 
Dacia Dokker Nadwozie Wielkoprzestrzenne (mpv) (ke_) 1.6 Lpg (2018.08-???) 109km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 85176 NISSENS

85176 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85176
Wentylator, chłodzenie silnika 85176
85176
257.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek:1 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

85176

producent:

NISSENS

Status produktu: Normalny
nr EAN5707286242883
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85176 NISSENS

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: OPEL ASTRA G, ASTRA G CLASSIC, ASTRA G/KOMBI, ASTRA H, ZAFIRA A, ZAFIRA B 1.2-2.2D 02.98-04.15
numery OEM:
OPEL      1314 451
OPEL      1314 541
OPEL      1314540
OPEL      1314542
OPEL      24413314
OPEL      24413315
OPEL      90570737
OPEL      90572580
OPEL      90572582
VAUXHALL      1314 451
VAUXHALL      1314 541
VAUXHALL      1314540
VAUXHALL      1314542
VAUXHALL      24413314
VAUXHALL      24413315
VAUXHALL      90570737
VAUXHALL      90572580
VAUXHALL      90572582

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85176 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.