Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi Q5 (FYB, FYG) 35 TDI quattro (2018.08-2020.11) 163km » 85782 nissens
wybrany samochód: 
Audi Q5 (fyb, Fyg) 35 Tdi Quattro (2018.08-2020.11) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 85782 NISSENS

85782 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85782
Wentylator, chłodzenie silnika 85782
85782
nissens 85782 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 85782 nissens
255.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 10.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek:2 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

85782

producent:

NISSENS

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Moc znamionowa [W]67
Średnica [mm]318
Liczba łopatek wentylatora6
Napięcie [V]12
Ilość biegunów2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez zintegrowanego regulatora
nr EAN5707286389113
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85782 NISSENS

Wentylator chłodnicy pasuje do: OPEL ADAM, CORSA D, CORSA D/HATCHBACK, CORSA E, CORSA E/HATCHBACK 1.0-1.4LPG 07.06-
numery OEM:
OPEL      13263551
OPEL      1341393
OPEL      1341564
OPEL      55702186
VAUXHALL      13263551
VAUXHALL      1341393
VAUXHALL      1341564
VAUXHALL      55702186
zamienniki:
V40-01-1064
brak
VEMO

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85782 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.