Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Citroën C4 X (BD_, BE_, BF_) 1.2 Hybrid 136 (BDHPYJ) (2024-???) 136km » NPW-TY-058 nty
wybrany samochód: 
Citroën C4 X (bd_, Be_, Bf_) 1.2 Hybrid 136 (bdhpyj) (2024-???) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy NPW-TY-058 NTY

NPW-TY-058 Wał napędowy NTY
nty NPW-TY-058
Wał napędowy NPW-TY-058
NPW-TY-058
225.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek: >10 szt.

    Ocena:
numer części:

NPW-TY-058

producent:

NTY

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz lewej
Długość [mm]635
Liczba zębów 123
Liczba zębów 226
Ilość zębów, pierścień ABS48
Ciężar brutto [kg]6,700
Ciężar netto [g]5700
nr EAN5902048922922
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy NPW-TY-058 NTY

numery OEM:
TOYOTA      43420-02270
TOYOTA      43420-02271
TOYOTA      43420-12580
TOYOTA      43420-13050
TOYOTA      43420-13051
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy NPW-TY-058 NTY w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

NTY Jest azjatyckim producentem średniej jakości części samochodowych. Zakres produkowanych części zamiennych jest duży od elementów zawieszenia, przeniesienia napędu poprzez części silnikowe i elektryczne. Jedną z  większych zalet części producenta NTY jest dobry stosunek cena - jakość.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.