Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Skoda FABIA II Combi (545) 1.2 (2007.10-2014.12) 70km » BP-09439 optimal
wybrany samochód: 
Skoda Fabia Ii Combi (545) 1.2 (2007.10-2014.12) 70km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe - komplet BP-09439 OPTIMAL

BP-09439 Klocki hamulcowe - komplet OPTIMAL
optimal BP-09439
69.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
: >10 szt. wysyłka Środa

    Ocena:
numery handlowe:

20076, 20077

numer części:

BP-09439

dostawca:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś tylna
Grubość [mm]15,5
Szerokość [mm]42,5
Typ układu hamulcowegoHamulce tarczowe
Styk ostrzegawczy o zużyciuz akustycznym czujnikiem zużycia
System hamulcowyAkebono
Długość [mm]107,57
nr EAN4058787120233
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BP-09439 OPTIMAL

numery OEM:
TOYOTA      0446532010
TOYOTA      0446612020
TOYOTA      0446612031
TOYOTA      0446612040
TOYOTA      0446612070
TOYOTA      0446612110
TOYOTA      0446620020
TOYOTA      0446622030
TOYOTA      04466YZZC5
TOYOTA      0449212040
TOYOTA      0449212041
TOYOTA      0449212042
TOYOTA      0449212060
TOYOTA      0449212090
TOYOTA      0449217040
TOYOTA      0449220020
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BP-09439 OPTIMAL w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.


Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.