Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Opel AGILA (A) (H00) 1.3 CDTI (F68) (2003.08-2007.12) 70km » CVB-10143CR optimal
wybrany samochód: 
Opel Agila (a) (h00) 1.3 Cdti (f68) (2003.08-2007.12) 70km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Zestaw osłon, wał napędowy CVB-10143CR OPTIMAL

CVB-10143CR Zestaw osłon, wał napędowy OPTIMAL
optimal CVB-10143CR
57.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
:4 szt. wysyłka Środa
:3 szt. wysyłka Piątek

    Ocena:
numer części:

CVB-10143CR

dostawca:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
MateriałGuma
Średnica wewnętrzna 1 [mm]32
Średnica wewnętrzna 2 [mm]78
Wysokość [mm]89
nr EAN4058787065831
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy CVB-10143CR OPTIMAL

numery OEM:
ALFA ROMEO      46307071
ALFA ROMEO      46307436
ALFA ROMEO      46307503
ALFA ROMEO      46307784
ALFA ROMEO      60813077
FIAT      46307071
FIAT      46307436
FIAT      46307503
FIAT      46307644
FIAT      46307784
FIAT      60813077
FIAT      7625541
LANCIA      46307071
LANCIA      46307436
LANCIA      46307503
LANCIA      46307644
LANCIA      46307784
LANCIA      60813077
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy CVB-10143CR OPTIMAL w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.