Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Audi A6 C5 Avant (4B5, 4B6) 2.8 quattro (1997.12-2005.01) 193km » CVB-10710TPE optimal
wybrany samochód: 
Audi A6 C5 Avant (4b5, 4b6) 2.8 Quattro (1997.12-2005.01) 193km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Zestaw osłon, wał napędowy CVB-10710TPE OPTIMAL

CVB-10710TPE Zestaw osłon, wał napędowy OPTIMAL
optimal CVB-10710TPE
49.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:3 szt.

    Ocena:
numer części:

CVB-10710TPE

dostawca:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
MateriałTermoplast
Średnica wewnętrzna 1 [mm]28,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm]60,5
Wysokość [mm]87,5
nr EAN4058787071504
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy CVB-10710TPE OPTIMAL

numery OEM:
PORSCHE      95533290300
VOLKSWAGEN      7L0598203
VAG      7L0598203
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy CVB-10710TPE OPTIMAL w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.