Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Ford FIESTA IV (JA_, JB_) 1.25 i 16V (1995.08-2002.01) 75km » F7-8011 optimal
wybrany samochód: 
Ford Fiesta Iv (ja_, Jb_) 1.25 I 16v (1995.08-2002.01) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy F7-8011 OPTIMAL

233.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
:7 szt. wysyłka Poniedziałek

    Ocena:
numer części:

F7-8011

dostawca:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Szerokość [mm]23,7
Parametr5PK
Średnica wewnętrzna [mm]44
średnica zewnętrzna [mm]140
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającawysprzęglony
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającadla wału korbowego
Strona zabudowypo stronie silnika
Ilość żeber4
nr EAN4058787292787
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy F7-8011 OPTIMAL

numery OEM:
CITROËN      0515.J3
PEUGEOT      0515.J3
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy F7-8011 OPTIMAL w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.