Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Fiat STILO (192_) 1.9 D Multijet (2005.09-2006.11) 100km » F7-8013 optimal
wybrany samochód: 
Fiat Stilo (192_) 1.9 D Multijet (2005.09-2006.11) 100km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy F7-8013 OPTIMAL

214.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
:4 szt. wysyłka Środa

    Ocena:
numer części:

F7-8013

dostawca:

OPTIMAL

Status produktu: w przygotowaniu
Szerokość [mm]36
Parametr6PK
Średnica wewnętrzna [mm]26
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającawysprzęglony
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającadla wału korbowego
Ilość żeber5
nr EAN4058787292800
Status produktu: w przygotowaniu

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy F7-8013 OPTIMAL

numery OEM:
NISSAN      1230300Q1H
NISSAN      1230300Q2K
NISSAN      1230300Q3B
NISSAN      1230300QAU
RENAULT      123033245R
RENAULT      8200477938
DACIA      123033245R
DACIA      8200477938
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy F7-8013 OPTIMAL w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.