Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Opel VECTRA C (Z02) 2.8 V6 Turbo (F69) (2005.08-2006.09) 255km » G1-1262 optimal
wybrany samochód: 
Opel Vectra C (z02) 2.8 V6 Turbo (f69) (2005.08-2006.09) 255km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1262 OPTIMAL

G1-1262 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-1262
47.99 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:1 szt.
Wtorek: >10 szt.

    Ocena:
numer części:

G1-1262

dostawca:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz prawej
Strona zabudowyOś przednia
Długość [mm]100
Wymiar stożka [mm]12,5
Gwint wewnętrzny [mm]M16 x 1,5 mm RHT
parzyste numery artykułówG1-1263
nr EAN4031185195157
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1262 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-1262 PRAWA FORD FOCUS II,VOLVO V50/S40 04-
numery OEM:
FORD      1315074
VOLVO      1315074
VOLVO      1317446
VOLVO      1328877
VOLVO      274501
VOLVO      30723104

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1262 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.