Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » drążki kierownicze poprzeczne, pojedyncze części » drążek kierowniczy, końcówka drążka, pojedyncze części Peugeot 306 kabriolet (7D, N3, N5) 1.8 16V (1997.05-2002.04) 110km » G2-596 optimal
wybrany samochód: 
Peugeot 306 Kabriolet (7d, N3, N5) 1.8 16v (1997.05-2002.04) 110km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Śruba, ustawienie geometrii G2-596 OPTIMAL

G2-596 Śruba, ustawienie geometrii OPTIMAL
optimal G2-596
Śruba, ustawienie geometrii G2-596
31.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

G4-563

numer części:

G2-596

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyz prawej
Długość [mm]132
Gwint wewnętrzny [mm]M14 x 1,50 RHT F
Gwint zewn. [mm]M16 x 1,50 LHT M
nr EAN4031185925969
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Śruba, ustawienie geometrii G2-596 OPTIMAL

DRĄŻEK KIER OPTIMAL G2-596 PRAWY CITROEN SAXO, PEUGEPT 106 /BEZ WSPOMAGANIA/
numery OEM:
CITROËN      381734
PEUGEOT      381734

Zastosowanie Śruba, ustawienie geometrii G2-596 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.