Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Citroën SPACETOURER Autobus (V_) 1.5 BlueHDi 100 (2018.06-???) 102km » 10047 original imperium
wybrany samochód: 
Citroën Spacetourer Autobus (v_) 1.5 Bluehdi 100 (2018.06-???) 102km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 10047 ORIGINAL IMPERIUM

10047 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM
210.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:2 szt.

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10047

Status produktu: Normalny
Średnica zewnętrzna 1 [mm]168,7
Masa [g]2248
Ilość żeber5
Średnica wewnętrzna [mm]30,3
Ilość otworów5
Szerokość 1 [mm]36
Szerokość 2 [mm]29,4
nr EAN8033989014098
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10047 ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: FIAT DOBLO, DOBLO/MINIVAN, PALIO, PUNTO, PUNTO/HATCHBACK 1.9D 09.99-
numery OEM:
ALFA ROMEO      46747308
ALFA ROMEO      46770939
ALFA ROMEO      46809886
ALFA ROMEO      55190581
FIAT      46747308
FIAT      46770939
FIAT      46809886
FIAT      55190581
LANCIA      46747308
LANCIA      46770939
LANCIA      46809886
LANCIA      55190581

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10047 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10047 ORIGINAL IMPERIUM:

Piotr, miejska górka
2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.