Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Volkswagen LT 28-46 II Furgon (2DA, 2DD, 2DH) 2.5 TDI (2001.05-2006.07) 95km » 10222 original imperium
wybrany samochód: 
Volkswagen Lt 28-46 Ii Furgon (2da, 2dd, 2dh) 2.5 Tdi (2001.05-2006.07) 95km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 10222 ORIGINAL IMPERIUM

10222 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM
168.01 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:1 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10222

Status produktu: Normalny
Masa [g]1829
Średnica zewnętrzna 1 [mm]146
Ilość żeber5
Średnica zewnętrzna 2 [mm]138
Średnica wewnętrzna [mm]26,5
nr EAN8033989215327
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10222 ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: FORD FIESTA V, GALAXY II, GALAXY MK II, MONDEO III, MONDEO IV, S-MAX 1.8-2.0LPG 10.00-06.15
numery OEM:
FORD      1119175
FORD      1332895
FORD      1355516
FORD      1366102
FORD      1561030
FORD      1S7E6316DA
FORD      1S7G6316BC
FORD      1S7G6316BD
FORD      1S7G6316BE
FORD      1S7G6316CA
FORD      1S7G6316CB
FORD      5227815
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10222 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10222 ORIGINAL IMPERIUM:

Piotr, miejska górka
2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.