Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Peugeot 309 II (3C, 3A) 1.1 (1990.08-1993.12) 60km » 70666 original imperium
wybrany samochód: 
Peugeot 309 Ii (3c, 3a) 1.1 (1990.08-1993.12) 60km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osłona, wał napędowy 70666 ORIGINAL IMPERIUM

70666 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
24.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
:2 szt. wysyłka Czwartek
:2 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

70666

Status produktu: Normalny
Masa [g]178
Strona zabudowyOś przednia
MateriałGuma
Strona zabudowyOd strony koła
Wysokość [mm]110
Średnica 1 [mm]25
Średnica 2 [mm]87,5
nr EAN8033989227962
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 70666 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu przód/zewnątrz (fi: 25/87,5) (dł.110) pasuje do: HYUNDAI MATRIX, SANTA FÉ I, SANTA FÉ II, TRAJET 1.5D-2.7 03.00-12.12
numery OEM:
HYUNDAI      4950938J00

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 70666 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 70666 ORIGINAL IMPERIUM:

Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.