Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Mazda 323 F VI liftback (BJ) 1.4 (BJ3P) (2001.01-2004.05) 72km » 90641 original imperium
wybrany samochód: 
Mazda 323 F Vi Liftback (bj) 1.4 (bj3p) (2001.01-2004.05) 72km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 90641 ORIGINAL IMPERIUM

90641 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM
110.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Środa:8 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 8 szt.
 
    Ocena:
numer części:

90641

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
nr EAN8033989628462
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90641 ORIGINAL IMPERIUM

Termostat cieczy chłodzącej (105°C, w obudowie) pasuje do: AUDI A3; SEAT LEON; SKODA OCTAVIA I; VW BORA, BORA I, GOLF IV, GOLF V, POLO, POLO III CLASSIC, TOURAN 1.6 12.95-12.10
numery OEM:
AUDI      06A121114
SEAT      06A121114
SKODA      06A121114
VOLKSWAGEN      06A121114
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus termostatu 90641 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.