Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Volvo FL6 FL 612 (1995-2000) 220km » 90698 original imperium
wybrany samochód: 
Volvo Fl6 Fl 612 (1995-2000) 220km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 90698 ORIGINAL IMPERIUM

90698 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM
103.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Środa:9 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 9 szt.
 
    Ocena:
numer części:

90698

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
nr EAN8033989631738
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90698 ORIGINAL IMPERIUM

Termostat cieczy chłodzącej (87°C, w obudowie) pasuje do: SEAT CORDOBA, IBIZA III, IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST; SKODA FABIA II, ROOMSTER; VW POLO, POLO V 1.4/1.4LPG 05.06-05.15
numery OEM:
AUDI      032121111CG
SEAT      032121111CG
SKODA      032121111CG
VOLKSWAGEN      032121111CG
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus termostatu 90698 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.