Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Rover 400 II (RT) 414 (1996.03-1999.12) 75km » 90829 original imperium
wybrany samochód: 
Rover 400 Ii (rt) 414 (1996.03-1999.12) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 90829 ORIGINAL IMPERIUM

90829 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM
117.99 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:10 szt.

    Ocena:
numer części:

90829

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
nr EAN8033989635385
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90829 ORIGINAL IMPERIUM

Termostat cieczy chłodzącej (105°C, w obudowie) pasuje do: FIAT STILO; OPEL ASTRA H, ASTRA H GTC, CORSA D, CORSA E, INSIGNIA A, MERIVA A, ZAFIRA B, ZAFIRA B/MINIVAN; SAAB 9-5 1.6/1.6CNG 03.05-
numery OEM:
OPEL      12992383
OPEL      13105589
OPEL      13105590
OPEL      1338404
OPEL      24404342
OPEL      25192231
OPEL      6338048
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus termostatu 90829 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.