Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 91-00184 rts

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-00184 RTS

91-00184 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego RTS
47.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 4 szt.
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

91-00184

producent:

RTS

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Gwint wewnętrzny 1 [mm] M12x1,5
Gwint zewn. 2 [mm] M10x1,25
Długość [mm] 153
Ciężar [kg] 0,45
nr EAN 8435130302250

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-00184 RTS

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-00184 ma zastosowanie do modeli samochodów

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

ZASTAVA

10, KORAL, YUGO TEMPO

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-00184 producenta RTS

FIAT

5962654, 5962655, 5962774, 5962775

ZASTAVA

5962654, 5962655, 5962774, 5962775

YUGO

5962775

SEAT

5962654, 5962655, 5962774, 5962775

numery OEM:
FIAT      5962654
FIAT      5962655
FIAT      5962774
FIAT      5962775
SEAT      5962654
SEAT      5962655
SEAT      5962774
SEAT      5962775
ZASTAVA      5962654
ZASTAVA      5962655
ZASTAVA      5962774
ZASTAVA      5962775
YUGO      5962775
zamienniki:

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-00184 RTS w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-00184 RTS:

Kamil, Smołdzino
2024-07-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Kamil, Smołdzino
2024-07-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jarosław, Tomaszów Lubelski
2020-08-18
 5/5
Kupiłem wewnętrzny niestety z lewym gwintem.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.