
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D15021TT THERMOTEC
| CHRYSLER | MD101916 | |
| CHRYSLER | MD972003 | |
| CHRYSLER | MD972004 | |
| CHRYSLER | MD980000 | |
| CHRYSLER | MD997244 | |
| CHRYSLER | MD997436 | |
| CHRYSLER | MD997515 | |
| CHRYSLER | MD997634 | |
| MITSUBISHI | MD101916 | |
| MITSUBISHI | MD972003 | |
| MITSUBISHI | MD972004 | |
| MITSUBISHI | MD980000 | |
| MITSUBISHI | MD997244 | |
| MITSUBISHI | MD997436 | |
| MITSUBISHI | MD997515 | |
| MITSUBISHI | MD997634 | |
| HYUNDAI | 2510035010 | |
| HYUNDAI | 2510035020 | |
| HYUNDAI | 2510035030 | |
| HYUNDAI | 2510036000 | |
| HYUNDAI | 2510036010 | |
| HYUNDAI | 2523736000 | |
| HYUNDAI | 2523736010 | |
| BUGATTI | PA9205 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D15021TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.