Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Jeep COMPASS (MK49) 2.2 CRD 4x4 (2011.05-???) 136km » D5M010TT thermotec
wybrany samochód: 
Jeep Compass (mk49) 2.2 Crd 4x4 (2011.05-???) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sprzęgło wentylatora chodnicy D5M010TT THERMOTEC

D5M010TT Sprzęgło wentylatora chodnicy THERMOTEC
thermotec D5M010TT
Sprzęgło wentylatora chodnicy D5M010TT
D5M010TT

    Ocena:
numer części:

D5M010TT

dostawca:

THERMOTEC

Ogrzewanie/chłodzenieSprzęgło wiskotyczne
Liczba otworów do mocowania3
Ogrzewanie/chłodzenieSprzęgło wiskotyczne
Liczba otworów do mocowania3

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło wentylatora chodnicy D5M010TT THERMOTEC

Sprzęgło wentylatora chodnicy
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      103 200 02 22
MERCEDES-BENZ      103 200 03 22
MERCEDES-BENZ      1032000422
MERCEDES-BENZ      A1032000222
MERCEDES-BENZ      A1032000322
MERCEDES-BENZ      A1032000422

Zastosowanie Sprzęgło wentylatora chodnicy D5M010TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.