Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Iveco EUROCARGO I-III 230 E 30 tector (2008-2015) 299km » D80004TT thermotec
wybrany samochód: 
Iveco Eurocargo I-iii 230 E 30 Tector (2008-2015) 299km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy silnika D80004TT THERMOTEC

D80004TT Wentylator chłodnicy silnika THERMOTEC
thermotec D80004TT
Wentylator chłodnicy silnika D80004TT
D80004TT
160.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:10 szt.

    Ocena:
numer części:

D80004TT

producent:

THERMOTEC

Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]120
Średnica [mm]295
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora5
Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]120
Średnica [mm]295
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D80004TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy silnika
numery OEM:
CHEVROLET      96351331
DAEWOO      96351331
zamienniki:
32-2090
brak
KAGER
V51-01-0006
brak
VEMO

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D80004TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.