Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Ford CARGO II 3236 CD (2004-???) 360km » D8B005TT thermotec
wybrany samochód: 
Ford Cargo Ii 3236 Cd (2004-???) 360km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy silnika D8B005TT THERMOTEC

D8B005TT Wentylator chłodnicy silnika THERMOTEC
thermotec D8B005TT
Wentylator chłodnicy silnika D8B005TT
D8B005TT
568.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:2 szt.

    Ocena:
numer części:

D8B005TT

dostawca:

THERMOTEC

Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]390
Średnica 1/Średnica 2 [mm]400
Średnica [mm]400
Kształtowalny
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Kierunek obrotówzgodnie z ruchem wskazówek zegara
Liczba zestyków3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora10
Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]390
Średnica 1/Średnica 2 [mm]400
Średnica [mm]400
Kształtowalny
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Kierunek obrotówzgodnie z ruchem wskazówek zegara
Liczba zestyków3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora10

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D8B005TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy silnika
numery OEM:
BMW      64506908030
BMW      64546919057
BMW      64546921395
BMW      64546921946
BMW      64548380781
BMW      6908030
BMW      6919057
BMW      6921395
BMW      6921946
BMW      69219466454
BMW      8380781

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D8B005TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.