Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Ford TRANSIT CUSTOM V362 Autobus (F3) 2.0 EcoBlue mHEV (2019.05-???) 105km » D9M014TT thermotec
wybrany samochód: 
Ford Transit Custom V362 Autobus (f3) 2.0 Ecoblue Mhev (2019.05-???) 105km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wiatrak wentylatora D9M014TT THERMOTEC

D9M014TT Wiatrak wentylatora THERMOTEC
thermotec D9M014TT
56.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:4 szt.

    Ocena:
numer części:

D9M014TT

dostawca:

THERMOTEC

Średnica [mm]460
Liczba łopatek wentylatora9
Średnica [mm]460
Liczba łopatek wentylatora9

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wiatrak wentylatora D9M014TT THERMOTEC

Wiatrak wentylatora
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      1122000123
MERCEDES-BENZ      1132000123
MERCEDES-BENZ      A1122000123
MERCEDES-BENZ      A1132000123
BUGATTI      PA6823
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wiatrak wentylatora D9M014TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.