Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Mercedes-benz SPRINTER 3,5-t Platforma / podwozie (B907, B910) 317 CDI (910.133) (2024-???) 170km » 102 801 topran
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Sprinter 3,5-t Platforma / Podwozie (b907, B910) 317 Cdi (910.133) (2024-???) 170km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 102 801 TOPRAN

102 801 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ TOPRAN
topran 102 801
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 102 801
22.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

t+

numer części:

102 801

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz nakrętką
Gwint zewn. [mm]M 12 x 1,5
Gwint wewnętrzny [mm]M 14 x 1,5
Długość [mm]75

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 102 801 TOPRAN

Końcówka drążka kierowniczego P pasuje do: SEAT AROSA, CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, TOLEDO I, VW GOLF II, GOLF III, JETTA II, LUPO I, PASSAT B3/B4, POLO, POLO III 1.0-2.8 08.83-07.05
numery OEM:
SEAT      191 419 812
SEAT      6N0 419 812
SEAT      6N0 422 812
VOLKSWAGEN      191 419 812
VOLKSWAGEN      6N0 419 812
VOLKSWAGEN      6N0 422 812

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 102 801 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 102 801 TOPRAN:

Mariusz, Józefosław
2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.