Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 103 218 topran

Osłona, wał napędowy 103 218 TOPRAN

103 218 Osłona, wał napędowy TOPRAN
topran 103 218
Osłona, wał napędowy 103 218
103 218
topran 103 218 Osłona, wał napędowy
21.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

103 218

producent:

TOPRAN

Ilość na oś 4
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 21
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 100
Wysokość [mm] 100
Materiał osłony Guma

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 103 218 TOPRAN

Osłona przegubu zewnątrz (fi: 21/100) (dł.100) pasuje do: VW TRANSPORTER T3 1.6-2.1 05.79-07.92

Osłona, wał napędowy 103 218 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE Osłona, wał napędowy 103 218 producenta TOPRAN

VOLKSWAGEN

211501149, 3015012171

numery OEM:
VOLKSWAGEN      211 501 149
VOLKSWAGEN      301 501 217.1
zamienniki:
13-0241
brak
KAGER
10234
brak
LEMFÖRDER
QJB446
brak
QUINTON
F8-4081
brak
OPTIMAL
V10-0994
brak
VAICO
MK-810600
brak
OPTIMAL

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 103 218 TOPRAN w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.