Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny Audi A4 B9 (8W2, 8WC) 30 TDI (2016.05-2019.11) 122km » 109 632 topran
wybrany samochód: 
Audi A4 B9 (8w2, 8wc) 30 Tdi (2016.05-2019.11) 122km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wysprzęglik centralny sprzęgła 109 632 TOPRAN

109 632 Wysprzęglik centralny sprzęgła TOPRAN
159.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:6 szt.
Wtorek:6 szt.

    Ocena:
numer części:

109 632

dostawca:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Tryb pracyhydrauliczny
Materiał korpusuAluminium
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 109 632 TOPRAN

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: VW TRANSPORTER T4 2.5/2.5D/2.8 09.95-04.03
numery OEM:
VOLKSWAGEN      02F 141 671A
VOLKSWAGEN      02F 141 671B

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 109 632 TOPRAN w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.