Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Bmw 2 coupe (F22, F87) 220 d xDrive (2015.03-???) 163km » 111 778 topran
wybrany samochód: 
Bmw 2 Coupe (f22, F87) 220 D Xdrive (2015.03-???) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osłona, wał napędowy 111 778 TOPRAN

111 778 Osłona, wał napędowy TOPRAN
32.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Środa:3 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

111 778

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Strona zabudowyOd strony skrzyni biegów
Ilość na oś2
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Średnica wewnętrzna 1 [mm]24
Średnica wewnętrzna 2 [mm]70
Wysokość [mm]85
Materiał osłonyGuma
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 111 778 TOPRAN

Osłona przegubu przód/wewnątrz (fi: 24/70) (dł.85) (kpl.) pasuje do: AUDI A3, SEAT ALHAMBRA, ALTEA, ALTEA XL, LEON, TOLEDO III, SKODA OCTAVIA II, SUPERB II, VW BORA, BORA I 1.8-3.2 08.97-08.15
numery OEM:
AUDI      1J0 407 283AE
AUDI      7M3 407 283A
SEAT      1J0 407 283AE
SEAT      7M3 407 283A
SKODA      1J0 407 283AE
SKODA      7M3 407 283A
VOLKSWAGEN      1J0 407 283AE
VOLKSWAGEN      7M3 407 283A

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 111 778 TOPRAN w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.