Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka napinacza paska wieloklinowego » 206 712 topran

Rolka napinająca paska wieloklinowego 206 712 TOPRAN

206 712 Rolka napinająca paska wieloklinowego TOPRAN

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

206 712

producent:

TOPRAN

Szerokość [mm] 22
średnica zewnętrzna [mm] 82,5
Materiał Tworzywo sztuczne
Powierzchnia gładki

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Rolka napinająca paska wieloklinowego 206 712 TOPRAN

Napinacz paska wielorowkowego pasuje do: ALFA ROMEO 159, BRERA, SPIDER, CHEVROLET MALIBU, FIAT CROMA, OPEL ASTRA G, SIGNUM, VECTRA B, VECTRA C, VECTRA C GTS, ZAFIRA A, ZAFIRA B 1.9-2.4 06.00-

Rolka napinająca paska wieloklinowego 206 712 ma zastosowanie do modeli samochodów

CHEVROLET

IMPALA, ALERO, TAHOE, TRAILBLAZER, CORVETTE, MATIZ, LACETTI

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

ALFA ROMEO

166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO

Numery OE Rolka napinająca paska wieloklinowego 206 712 producenta TOPRAN

CHEVROLET

24430296

OPEL

0614533, 614533

FIAT

71739304

ALFA ROMEO

71739304

numery OEM:
ALFA ROMEO      71739304
FIAT      71739304
OPEL      06 14 533
OPEL      6 14 533
VAUXHALL      24430296
CHEVROLET      24430296

Zastosowanie Rolka napinająca paska wieloklinowego 206 712 TOPRAN w samochodach:

Rolka napinacza paska wieloklinowego


Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska. Pasek taki napędza wiele urządzeń pomocniczych, takich jak pompa wody, alternator. Nieprawidłowo napięty pasek sprawia, że urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Wskutek tego ograniczona jest wydajność alternatora. To zaś powoduje problemy z odpaleniem auta. Widać więc wyraźnie, jak ważny jest układ napinacza paska wieloklinowego. Awaria któregoś z jego elementów, również rolki, praktycznie uniemożliwia jazdę samochodem.
Usterki rolki napinacza dotyczą zazwyczaj wytarcia jej zewnętrznej powierzchni. W takiej sytuacji rolka nie pracuje z pełną wydajnością lub w niektórych przypadkach może całkowicie się zatrzymać. Uniemożliwi to uruchomienie silnika.

Sygnałem, że z rolkami napinacza paska wieloklinowego mogą być słyszalne piski w trakcie odpalania silnika. Sytuacja wymaga wykonania przeglądu układu napinacza i zazwyczaj kończy się wymianą uszkodzonego elementu. Zaleceniem jest jednak wymiana całego układu napinacza.

Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.